Algemene voorwaarden

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;

2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

4. Dag: kalenderdag;

5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;

7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;

12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: SNIPES België bvba

Handelend onder de naam/namen: SNIPES

Vestigingsadres:
Ankerrui 9
B-2000 Antwerpen

Telefoonnummer: 0800 - 320 18 (gratis)
Bereikbaarheid: maandag - vrijdag van 10:00 - 18:00 uur
(behalve op nationale feestdagen)

E-mailadres: onlineservice-be@snipes.com

Ondernemingsnummer: 0683.564.542
Btw-nummer: BE0683.564.542

Artikel 3 - Beschrijving van goederen en diensten

De ondernemer is een kleinhandel in consumentengoederen, met name schoenen, kledij, accessoires en aanverwante producten.

Artikel 4 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 5 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 6 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. 

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. De consument krijgt in deze e-mail een samenvatting van de bestelde goederen en een kopie van de algemene voorwaarden. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 7 - Herroepingsrecht

1.   Wettelijke herroepingsrecht voor klanten in België
Na ontvangst van je online bestelling heb je 30 dagen de tijd om zonder opgave van redenen je bestelling te herroepen. Na deze melding heb je 30 dagen de tijd om het product terug te sturen.
 
Om je bestelling te herroepen, dien je ons (SNIPES België bvba, Ankerrui 9, B-2000 Antwerpen, telefoon: 0800 - 320 18, e-mail: onlineservice-be@snipes.com) door middel van een duidelijke, schriftelijke verklaring (bijvoorbeeld per e-mail, fax of brief) van je besluit om te herroepen op de hoogte te stellen. Je kunt dit doen met behulp van het herroepingsformulier wanneer je niet weet hoe je een artikel terug kunt sturen en welke gegevens je daarvoor op moet geven.  Doe dit vóór het aflopen van de deadline van 30 dagen na ontvangst van je bestelling.

2.   Gevolgen van de herroeping
Als je je bestelling wilt herroepen, zullen wij de betaling die wij van je hebben ontvangen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen veertien dagen na de datum waarop wij van de herroeping op de hoogte zijn gebracht, terugbetalen. Voor deze terugbetaling gebruiken we dezelfde betaalmethode die jij zelf hebt gebruikt toen je de bestelling plaatste, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.  Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten in goede orde ontvangen hebben of totdat je hebt aangetoond dat de producten geretourneerd zijn.

Houd er rekening mee dat je de artikelen niet later dan 30 dagen, na de dag waarop je melding hebt gemaakt van de herroeping, aan ons terugzendt of in de winkel aflevert. Je bent op tijd als je de artikelen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken. Wij dragen de kosten voor het terugzenden van de goederen. Je hoeft alleen te betalen voor een eventuele waardevermindering van het product indien deze schade is ontstaan doordat je meer hebt gedaan met het product dan nodig is om te beoordelen of je het wil houden en om de belangrijkste kenmerken te controleren.

3.   Retourneren bij herroeping
Wij bieden je twee manieren om je product gratis te retourneren, per post (via PostNL) of afgeven in een SNIPES store.

-   Retourzending via PostNL

Je kan een artikel eenvoudig en kosteloos retourneren via een PostNL-pakketpunt. Plaats het artikel dat je retourneert samen met het retourformulier dat is meegezonden terug in de zak of doos waarin je jouw bestelling hebt ontvangen en sluit deze af. Download het retourlabel op www.snipes.com: ga naar 'Jouw account' en vervolgens naar 'Je bestellingen'. Selecteer de bestelling die je wil retourneren, download het retourlabel en print het af. Plak het vervolgens goed zichtbaar op de zak of doos en breng je pakket naar een PostNL-pakketpunt. Via de locatiewijzer op www.postnl.be kan je een PostNL pakketpunt of locatie in je buurt vinden (dit zijn voornamelijk dagbladhandelaars). Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar dit tot je van ons een retourbevestiging hebt ontvangen.
 
-   Afgeven in een SNIPES store

Doe het product in de originele verpakking (indien mogelijk). We stellen het zeer op prijs als je het retourformulier dat werd meegeleverd invult en toevoegt. Geef het pakket af in een SNIPES store. Daar krijg je het aankoopbedrag voor het/de betreffende artikel(en) contant uitbetaald.
 
Einde van het onderwerp herroepingsrecht 

Artikel 8 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;

2. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

a.de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b.de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd.

Artikel 11 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nooit de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 5 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

5. Het risico van beschadiging en/of verloren gaan van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 - Betaling

1. Alle verkoopprijzen zijn verschuldigd vanaf het moment van de bestelling. De rekening gekoppeld aan de creditcard wordt gedebiteerd op het moment van de bevestiging van de bestelling.

2. De consument kan kiezen uit de volgende betaalmethoden: Bancontact, creditcard (Mastercard en VISA) en PayPal.

Artikel 15 - Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 16 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.

2. Online-geschillenregeling
Sinds 15 februari 2016 stelt de Europese Commissie een platform in voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting. Dit geeft de consument de mogelijkheid om geschillen met betrekking tot online aankopen zonder tussenkomst van een rechter op te lossen. Het platform voor buitengerechtelijke geschillenregeling is onder de externe link https://ec.europa.eu/consumers/odr/ bereikbaar.

Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 18 - Privacy

Wanneer klanten gebruik maken van onze webshop, worden er persoonsgegevens verwerkt. Dit gebeurt in overeenstemming met de Wet bescherming persoonsgegevens. Voor meer informatie bekijk het privacy en cookiebeleid hier.

Algemene voorwaarden voor de SNIPES Membercard

Inhoudsopgave:

1. Customer relationship management 
2. Kortingssysteem
3. Aanvang van het lidmaatschap 
4. Verlies van de Membercard 
5. Overdraagbaarheid van de kaart 
6. Beëindiging van deelname en wijziging van de Algemene Voorwaarden 
7. Gegevensbescherming 

1. Customer relationship management

a. SNIPES België bvba verleent op vertoon van een SNIPES Membercard korting op aankopen in de SNIPES filialen of SNIPES Onlineshop. Als je je aanmeldt voor de SNIPES Membercard ga je akkoord met de volgende Algemene Voorwaarden.

b. Door het gebruik van de SNIPES Membercard, accepteer je de voorwaarden van SNIPES België bvba.

c. Iedere persoon die de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt en woonachtig is in België kan lid worden van SNIPES. Kinderen en jongeren die nog geen 18 jaar zijn, kunnen gebruik maken van het kortingssysteem als zij een handtekening van een ouder of voogd kunnen overhandigen. Deelname is gratis. Tenslotte krijg je een Membercard van SNIPES met je persoonlijke barcode.

d. Je kunt wijzigingen in je registratiegegevens aanbrengen via je online klantaccount bij www.snipes.com of in een van onze vestigingen.

2. Kortingssysteem

a. Bij het tonen van je SNIPES Membercard krijg je een basiskorting van 3% op de aankopen tot € 199,99. Voor aankopen boven € 200, - krijg je een korting van 5%.

b. De kortingen zijn van toepassing op het totale aankoopbedrag.

c. Bij het tonen van meerdere SNIPES Membercards voor aankopen worden de kortingen niet bij elkaar opgeteld.

3. Aanvang van het lidmaatschap

Je bent lid en hebt dus het recht op deelname aan het kortingssysteem zodra je een SNIPES Membercard hebt. De kaart wordt per post naar het door jou opgegeven adres verzonden. 

4. Verlies van de Membercard

Een verloren SNIPES Membercard wordt kosteloos vervangen. Hiervoor hoef je alleen maar een e-mail te sturen naar membercard@snipes.com. De kaart wordt per post naar het door jou opgegeven adres verzonden. 

5. Overdraagbaarheid van de kaart

Je SNIPES Membercard is niet overdraagbaar aan een andere persoon. Je moet op verzoek een ander identiteitsbewijs met foto kunnen laten zien als je gebruik wilt maken van het kortingssysteem. De kaart kan met toestemming van de eigenaar aan familieleden worden meegegeven. 

6. Beëindiging van deelname en wijziging van de Algemene Voorwaarden

a. Je kunt de SNIPES Membercard op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving schriftelijk opzeggen, door een bericht te sturen naar SNIPES België bvba.

b. SNIPES België bvba  behoudt zich het recht voor om het kortingssysteem van SNIPES te veranderen of uit te breiden met inachtneming van een redelijke termijn of zonder een dergelijke termijn als daarvoor een dringende reden is. Daarbij worden je belangen zoveel mogelijk gerespecteerd.

c. SNIPES België bvba behoudt ook het recht om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen, voor zover dit voor een eenvoudige, veilige afwikkeling noodzakelijk is. Wijzigingen worden van tevoren schriftelijk medegedeeld en naar je laatst bekende adres gestuurd. Een wijziging wordt geacht te zijn goedgekeurd als je niet binnen één maand na datum poststempel van de kennisgeving het lidmaatschap opzegt of wanneer je je SNIPES Membercard na afloop van deze periode gebruikt.

7. Gegevensbescherming

Als je tijdens de registratie daarvoor toestemming hebt gegeven, gebruikt SNIPES België bvba je persoonlijke gegevens die je hebt verstrekt voor marktonderzoek en voor het opstellen van persoonsgerichte informatie (reclame) via post of e-mail.

Je kunt de gegeven toestemming aan SNIPES België bvba, Ankerrui 9, B-2000 België, op ieder moment intrekken. Als je je toestemming niet hebt gegeven of deze herroept, worden je gegevens niet gebruikt zoals in de vorige passage aangegeven. Natuurlijk kan je gewoon verder gebruik (blijven) maken van de voordelen van het SNIPES Membership. Je ontvangt dan alleen de Membercard met de streepjescode voor de noodzakelijke verwerking van het kortingssysteem.

Elke mogelijkheid tot identificatie van je persoon door partnerbedrijven of derde partijen is uitgesloten. Deze verplichting bestaat ongeacht het in 6. c. beschreven voorbehoud.

SNIPES België bvba, 2018

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping


(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

a. Aan: [ naam ondernemer]
[ geografisch adres ondernemer]
[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]

b. Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*


c. Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
d. [Naam consumenten(en)]
e. [Adres consument(en)]
f. [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)


* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.