FAQ - Veelgestelde vragen

Zoeken

Hoe vind ik het gewenste artikel?
Wij hebben twee handige manieren voor je om de gewenste artikelen te vinden:
1. Je kan via het menu meteen naar de gewenste categorie gaan: Heren, Dames of Kids en de keuzes verder verfijnen met de filternavigatie aan de linkerkant, door te klikken op bijvoorbeeld je favoriete merk, de categorie (sneakers, kleding, accessoires, enz.), de gewenste maat of kleur.    
2. Tik gewoon je zoekterm in in het zoekvenster bovenaan op onze pagina en verzend een zoekopdracht door te klikken op de het vergrootglas naast het zoekveld of door op ENTER te klikken op je toetsenbord. Selecteer daarna uit het zoekresultaat het artikel van je keuze, gewoon door erop te klikken.
Kan ik de laatst bekeken artikelen nog eens bekijken?
Zodat je het overzicht niet verliest, verzamelen we voor jou de laatst bekeken artikelen. Je vindt deze altijd beneden op de pagina met artikeldetails in het veld 'LAATST BEKEKEN'.

Bestelling

Zijn de artikelen in de online shop werkelijk leverbaar?
Alle artikelen zijn direct uit voorraad leverbaar in de maten en kleuren zoals weergegeven in de online shop. De artikelen verlaten nog dezelfde dag ons magazijn in Duitsland, zo lang je op werkdagen voor 16.00 uur bestelt en indien de betaling succesvol voltooid is.
Hoe bestel je een artikel?
BELANGRIJK: Om alle functies van de online shop te kunnen gebruiken, activeer je eerst JavaScript in je browser.

Zo:

1. Vul je winkelwagen

Eerst kies je een gewenst artikel uit en plaats je dit geheel vrijblijvend in de gewenste maat of kleur in de winkelwagen. Met een klik op de knop 'WINKELWAGEN' ga je vervolgens naar de winkelwagen, of door op het winkelwagenicoontje rechtsbovenaan op de website te klikken. De inhoud kun je ook in je winkelwagen aanpassen.

2. Naar de kassa gaan

Wil je geen verdere artikelen toevoegen aan de winkelwagen? Dan naar de kassa! Klik gewoon op de knop 'NAAR DE KASSA'. Hierbij sluit je nog steeds geen koop, maar start je alleen het proces waarin de gegevens worden opgevraagd die nodig zijn om je bestelling af te ronden.

3. Registreren / Inloggen

Nu wordt aan je gevraagd (voor zover nog niet gebeurd) of je wilt inloggen of dat je wilt registreren.

Als je al klant bent, voer hier dan je e-mailadres in en je persoonlijke wachtwoord. Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je hier een nieuw wachtwoord aanvragen.

Als je nieuw bent in onze online shop, meld je dan aan met je e-mailadres en een persoonlijk wachtwoord en vul de relevante velden in het formulier in. Alle informatie over gegevensbescherming vind je hier.

4. Verzending

Wij leveren snel en betrouwbaar met PostNL.  

5. Betalingsmethode

Selecteer aansluitend de door jou gewenste betalingsmethode. We hebben verschillende methoden waarmee je de bestelling kunt betalen: Bancontact, creditcard of PayPal.

6. Besteloverzicht

Op het besteloverzicht kun je de gekozen artikelen nog eens controleren, alsook je gegevens. Wil je aanpassingen doorvoeren aan je gegevens, klik dan op 'Bewerken'.

Als je eenmaal iets in onze online shop hebt besteld, slaan wij je instellingen op, zodat je bij je volgende bestelling de meeste informatie kunt overslaan. Inloggen, naar de kassa, verzenden. Natuurlijk heb je altijd de mogelijkheid om je gegevens op het besteloverzicht of onder 'Jouw account' te veranderen.

7. Bestelling versturen

Door te klikken op de knop 'NU KOPEN' rond je het bestelproces af en verstuur je je bestelling. Tip: Mocht je besluiten om een artikel van je bestelling toch niet te kopen, kun je het item, zolang het product nog niet is verpakt en op voorwaarde dat je geen korting is verleend, annuleren onder 'Jouw account'.

8. Levering

Er wordt binnen België binnen 2 - 5 werkdagen geleverd. Daarnaast heb je de mogelijkheid om met behulp van je huidige leveringsstatus via 'Track and trace' je bestelling te volgen. Dit nummer staat in de bevestigingsmail van verzending en is terug te vinden onder 'Jouw account' bij de betreffende bestelling. 
 
OPGELET: door de kerstdrukte en bijgevolg grote hoeveelheid te verwerken orders, kan de verzending van je pakket momenteel vertraging oplopen.
 
Waarom moet ik me registreren?
Om technische redenen. En verder heeft het registreren verschillende voordelen voor jou. Je kan op elk gewenst moment in je account een alternatief leveringsadres of standaard betaalwijze vastleggen, je bestelgeschiedenis inzien en informatie inwinnen over de actuele status van je bestelling of retourzending. Je kan hier verder ook je Membercard gegevens invoeren of de SNIPES Insider newsletter beheren.
Is er een minimum bestelwaarde?
Bij SNIPES is er geen minimum bestelwaarde. Je kan alle artikelen in onze online shop bestellen. Houd er rekening mee dat er verzendkosten in rekening worden gebracht bij een bestelwaarde van minder dan € 85,-. Deze bedragen € 6,99 euro voor levering binnen België.
Is mijn bestelling verwerkt?
Na iedere bestelling ontvang je een bevestigingsmail van ons en later, zodra je bestelling ons magazijn in Duitsland heeft verlaten en is overgedragen aan PostNL, ontvang je per e-mail een bericht met daarin een leveringsnummer. Hiermee kun je je pakket volgen. Daarnaast kun je in je klantaccount op ieder moment de actuele status van je bestelling inzien. 

Betaalwijzen

Hoe kan ik betalen?
In de SNIPES online shop kan je eenvoudig betalen met Bancontact. Alle grote Belgische banken zijn aangesloten en maken betalingen via Bancontact mogelijk. Betalingen zijn gegarandeerd en direct bevestigd. Bovendien zijn betalingen via Bancontact altijd 3D-secure beveiligd. Hoe werkt het? Eerst vul je het kaartnummer op je Bancontact-kaart die bij je zichtrekening hoort in. Voor Bancontact begint dit nummer altijd met 6703. Vervolgens kom je in de beveiligde omgeving van je eigen bank terecht, en moet je inloggen met je telefoon of kaartlezer. Elke bank heeft een eigen manier van inloggen. Tenslotte bevestig je de transactie, op dezelfde manier als waarop je gewone overschrijvingen binnen de online omgeving van je bank bevestigt. Je krijgt dan een bevestiging van de geslaagde Bancontact betaling en wordt automatisch teruggestuurd naar onze webshop. Naast betalingen via desktop faciliteert Bancontact ook betalingen via een app. Met je telefoon scan je simpelweg een QR-code en zo kan je snel en eenvoudig afrekenen. 
 

PayPal is een online betalingsdienst, je kunt hiermee veilig online betalen en het is gemakkelijk en snel. Hoe het werkt: je slaat je gegevens eenmalig op in een PayPal-rekening. Tijdens het bestellen in de SNIPES online shop, word je automatisch doorgelinkt naar PayPal. Hier vul je je PayPal gegevens in, je e-mailadres en persoonlijk wachtwoord, en bevestig je de betaling. Zodra je vervolgens op de knop 'NU KOPEN' op de bestelpagina klikt, is je betaling geautoriseerd. Je PayPal-rekening wordt gedebiteerd op het moment dat je pakket wordt verzonden; in het geval van een retour wordt je rekening gecrediteerd op het moment van aankomst van de goederen in ons magazijn. Wanneer je nog geen PayPal klant bent dan kun je altijd een Pay-Pal rekening openen. 
 

Met creditcard betalen in de SNIPES online shop is veilig. Het geld wordt van je creditcard geboekt op het moment dat je levering door ons verstuurd wordt. Er zijn geen extra kosten aan verbonden. Als je een artikel terugstuurt, wordt het geld direct op je creditcard teruggeboekt. Betalen met creditcard is een eenvoudige en veilige manier om aankopen te doen in de SNIPES online shop. Je kunt de meeste creditcards met het MasterCard- en Visa-symbool gebruiken. Creditcardgegevens worden versleuteld verstuurd. De coderingstechniek die wij gebruiken is betrouwbaar. Hierdoor is het veilig om met je creditcard in de SNIPES online shop te betalen. 
 

De SNIPES gift card is een betaalmiddel waarmee je in onze online shop én in onze stores kan betalen. Je kan een gift card in delen of in zijn geheel inwisselen. In de online shop werkt het als volgt: nadat je de gewenste items hebt toegevoegd aan je winkelwagen en op ‘NAAR DE KASSA’ hebt gedrukt, kan je verschillende betaalwijzen selecteren. Hier vink je de optie "gift card verzilveren" aan en voer je het kaartnummer, de pincode en de veiligheidscode in. Het 18-cijferige kaartnummer vind je op de achterkant, boven de barcode. De pincode vind je naast de barcode en daarvoor moet je het zilveren laagje wegkrassen. Als je alles hebt ingevuld, klik je op inwisselen en wordt het bedrag in mindering gebracht.  
 

Hoe werkt een kortingscode of gift card?
Kortingscodes
 
SNIPES biedt wel eens kortingscodes aan, bijvoorbeeld via de klantenservice of in newsletters. Deze codes geven bijvoorbeeld recht op bepaalde kortingen of extra services. Om een kortingscode in te wisselen, voer je deze in tijdens het plaatsen van je bestelling, in het veld ‘Vouchercode invoeren’ in je winkelwagen en klik je vervolgens op het pijltje ernaast.
 
Per bestelling kan slechts één kortingscode worden ingewisseld – bovendien kunnen verschillende kortingscodes niet met elkaar worden gecombineerd. Als je een bestelling volledig retourneert, kan de waarde van de kortingscode helaas niet terugbetaald worden. Als je meer dan één artikel hebt besteld, maar er slechts één wilt retourneren, ontvang je een terugbetaling van de totale prijs van het artikel minus de korting. Een gedeeltelijke terugbetaling of reactivering van de kortingscode is helaas niet mogelijk.
 
Als een kortingscode, die je van ons voor de SNIPES online shop hebt ontvangen, niet werkt, controleer dan eerst of je de juiste hoofdletters en kleine letters hebt ingevoerd. Werkt de code nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen de geldigheid controleren en zullen vervolgens contact met je opnemen.
 
Gift cards
 
De SNIPES gift card is een betaalmiddel waarmee je in onze online shop én in onze stores kan betalen. Je kan een gift card in delen of in zijn geheel inwisselen.
 
In de online shop werkt het als volgt: nadat je de gewenste items hebt toegevoegd aan je winkelwagen en op ‘NAAR DE KASSA’ hebt gedrukt, kan je verschillende betaalwijzen selecteren. Hier vink je de optie "gift card verzilveren" aan en voer je het kaartnummer, de pincode en de veiligheidscode in. Het 18-cijferige kaartnummer vind je op de achterkant, boven de barcode. De pincode vind je naast de barcode en daarvoor moet je het zilveren laagje wegkrassen. Als je alles hebt ingevuld, klik je op inwisselen en wordt het bedrag in mindering gebracht.
Waarom kan ik mijn voucher niet gebruiken?
In de online shop kun je alleen vouchers inwisselen die je ook voor de online shop hebt ontvangen. Papieren tegoedbonnen of vouchers van één van onze filialen kunnen nog niet online worden verzilverd.

Als een kortingscode die je van ons hebt ontvangen voor de SNIPES online shop niet werkt, controleer deze dan op hoofdletters en kleine letters of neem contact op met onze klantenservice. Daar wordt de geldigheid gecontroleerd en er wordt contact met je opgenomen.
Is betalen in de SNIPES online shop veilig?
De veiligheid van je gegevens is een absolute prioriteit voor ons. Je betalingsgegevens worden uitsluitend gebruikt om de betaling van de door jou bestelde artikelen af te wikkelen en worden niet opgeslagen. Voor de overdracht van alle persoonlijke gegevens wordt bij ons de zogenaamde SSL-versleuteling (Secure Socket Layer) gebruikt.

SSL is een geavanceerde Internetbeveiligingstandaard met twee hoofddoelstellingen: de authenticiteit (identificatie) van communicerende stations en het waarborgen van de vertrouwelijkheid van de gegevens (codering). SSL is een methode, ontwikkeld door Netscape, die wordt ondersteund door alle moderne browsers. Er wordt vanaf de World Wide Web-server (bijvoorbeeld http://www.snipes.com) een elektronische identiteitskaart (digitaal certificaat) afgegeven door een formele certificeringsinstantie. Op basis van dit certificaat kan de browser op elk moment de WWW-server traceren naar een bedrijf. Vervolgens worden alle gegevens gecodeerd en tussen jou en ons verzonden, zodat geen andere partij de gegevens kan lezen of wijzigen. Bij het gebruik van onze website wordt een geheime sleutel gegenereerd, die alleen geldt voor dit bezoek en kan dus later niet opnieuw gebruikt worden. Daarmee zorgen wij ervoor dat de vertrouwelijkheid van je persoonlijke gegevens wordt verzekerd. Je herkent deze veilige overdracht aan een slotje in je browser. Webpagina’s waarvan de inhoud is gecodeerd, zijn te herkennen aan "https" in het adres in plaats van "http" in de adresbalk van je browser.

Als extra veiligheidsmaatregel, bieden wij de 3-D Secure proces "Verified by Visa en Mastercard Secure Code". Nadat je in het bestelformulier het creditcardnummer van je Visa of Mastercard ingevuld hebt, maken wij een verbinding met de uitgever van je kaart, hiermee moet je jouw identiteit bevestigen door middel van een code. Pas na een succesvolle autorisatie, wordt de creditcardbetaling uitgevoerd. Door dit extra niveau van beveiliging op je creditcard wordt misbruik door diefstal of duplicatie voorkomen.

Je kunt bij je bank informeren naar de veiligheid van je creditcard en het gebruik van het nieuwe 3-D secure proces.

Levering en retournering

Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Bij bestellingen met een bestelwaarde van € 85,00 en hoger hoef je geen verzendkosten te betalen.
De verzendkosten binnen België voor een bestelling tot € 84,99 bedragen € 6,99.
Hoe lang duurt de verzending?
Als je je bestelling op maandag tot en met vrijdag vóór 16.00 uur bij ons plaatst, wordt jouw pakket binnen 2-5 werkdagen bezorgd. Bestellingen die zijn geplaatst op zaterdag of zondag worden op maandag verwerkt en worden vervolgens binnen 2-5 werkdagen bezorgd.
 
OPGELET: door de kerstdrukte en bijgevolg grote hoeveelheid te verwerken orders, kan de verzending van je pakket momenteel vertraging oplopen.
Aan welke landen leveren jullie?
Op dit moment kunnen bestellingen alleen binnen België worden verzonden. Woon je in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Frankrijk of Spanje, dan kun je via de desbetreffende landenwebshops bestellen.  
Kan ik de bestelling op een ander adres laten bezorgen?
SNIPES levert de bestelling op het adres dat jouw voorkeur heeft. Dus je kan je bestelling bijvoorbeeld naar je werk laten sturen als je niet thuis bent. Dit tweede adres kun je aanmaken als je inlogt bij 'Jouw account', onder ‘Je afleveradressen’. Je kunt je pakket helaas nog niet naar een servicepunt laten sturen.
Kan ik mijn pakket volgen?
Zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvang je daarvan een melding per e-mail met daarin een leveringsnummer van PostNL waarmee je je pakket kunt volgen. Let op: je kunt de status pas bekijken zodra het pakket bij de pakketdienst is aangemeld. 

Je kunt de status van je levering en het leveringsnummer vanaf dan ook bekijken in de online shop bij 'Jouw account'. Log in met je gegevens en ga vervolgens naar 'Je bestellingen'.
Kan ik de artikelen terugsturen?
Na ontvangst van je bestelling heb je 30 dagen de tijd om zonder opgave van redenen je bestelling te herroepen. Na deze melding heb je 30 dagen de tijd om het product terug te sturen. Wij bieden je twee manieren om je product gratis te retourneren: per post (via PostNL) of afgeven in een SNIPES store.

Retourzending via PostNL
Je kan een artikel eenvoudig en kosteloos retourneren via een PostNL-pakketpunt. Plaats het artikel dat je retourneert samen met het retourformulier dat is meegezonden terug in de zak of doos waarin je jouw bestelling hebt ontvangen en sluit deze af. Download het retourlabel op www.snipes.be: ga naar 'Jouw account' en vervolgens naar 'Je bestellingen'. Selecteer de bestelling die je wil retourneren, download het retourlabel en print het af. Plak het vervolgens goed zichtbaar op de zak of doos en breng je pakket naar een PostNL-pakketpunt. Via de locatiewijzer op www.postnl.be kan je een PostNL pakketpunt of locatie in je buurt vinden (dit zijn voornamelijk dagbladhandelaars). Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar dit tot je van ons een retourbevestiging hebt ontvangen.

Afgeven in een SNIPES store:
Doe het product in de originele verpakking (indien mogelijk). Vul het retourformulier in dat werd meegeleverd bij de online bestelling en voeg dit toe. Geef het pakket af in een SNIPES store. Daar krijg je het aankoopbedrag voor het betreffende artikel contant uitbetaald.

BELANGRIJK:  Als het om een klacht gaat, meld dit dan eerst bij onze klantenservice voordat je het pakket aan ons terugstuurt. Meer informatie vind je bij het onderwerp klachten.  

Meer informatie over het herroepingsrecht vind je in onze algemene voorwaarden. Het retourformulier of de originele doos geeft niet automatisch recht op de effectieve uitoefening van het herroepingsrecht.
Waarmee moet ik rekening houden bij het verzenden van een retour?
Houd rekening met het volgende:

• Het item degelijk verpakken en het retourformulier bijvoegen.
• Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar dit totdat de retourzending volledig is afgehandeld.
• Als het om een klacht gaat, neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
• Bij klachten of retourzendingen wordt de artikelwaarde natuurlijk zo snel mogelijk vergoed. Mocht je een andere maat of kleur willen, bestel deze dan via de online shop. Hier zie je meteen of het gewenste artikel nog beschikbaar is.

Mijn account

Wachtwoord vergeten?
Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je hier een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op 'Wachtwoord vergeten'. Voer in het venster dat vervolgens opent het e-mailadres in waarmee je bent geregistreerd bij SNIPES. Daarna sturen we je een e-mail met een nieuw wachtwoord waarmee je kan inloggen. Voor je eigen veiligheid vragen wij je dit te vervangen door een nieuw persoonlijk wachtwoord bij 'Jouw account'.
Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?
Je kan op ieder moment je gegevens inzien of wijzigen in het beschermde klantenaccount onder 'Jouw account'. 

SNIPES Membercard

Hoe vraag ik een Membercard aan?
Je kan op twee manieren een SNIPES Membercard aanvragen:

1. Je logt in op je klantenaccount op www.snipes.be.
 
  • Klik op 'Jouw account' en vervolgens op 'Je gegevens'.
  • Helemaal onderaan in het formulier zie je onder 'Membercard-nummer' een vakje 'Membercard aanvragen'.
  • Vink dit vakje aan en klik op 'Sla gegevens op'.
2. Je kan naar één van onze winkels gaan en daar een aanvraagformulier invullen voor een Membercard.

De Membercard wordt binnen 3-4 weken met de post naar je verstuurd, afhankelijk van de wijze van aanvragen en wanneer wij de aanvraag op het hoofdkantoor hebben ontvangen.
Hoe activeer ik mijn Membercard?
In je klantenaccount vind je onder 'Je gegevens' een veld 'Membercard-nummer', waarin je het 13-cijferige nummer kunt invoeren. Je vindt het nummer onder de streepjescode op je kaart. De korting wordt dan bij elke bestelling automatisch in mindering gebracht. Meer informatie over de Membercard vind je op de infopagina.
Wat kan ik met mijn Membercard doen?
Met je SNIPES-Membercard kun je profiteren van exclusieve voordelen. Op aankopen tot € 199,00 krijg je 3% korting, vanaf € 200 euro zelfs 5% op je totale aankoopbedrag. Om korting te krijgen, laat je je Membercard zien aan de kassa of tik het Membercard-nummer in (aan de achterkant onder de barcode) in je account onder 'Je gegevens'.
Waarom wordt mijn Membercard-korting niet in mindering gebracht?
Als je een Membercard hebt, moet je het 13-cijferige nummer dat je onder de barcode op de kaart vindt, slechts één keer in je klantenaccount invoeren. Klik op 'Jouw account' en daarna op 'Je gegevens'. Helemaal onderaan het formulier zie je het veld 'Membercard-nummer'. Voer hier het volledige nummer in en klik op opslaan. Zodra dit is gedaan, wordt de korting bij elke bestelling automatisch in mindering gebracht.

Mocht de korting ondanks een ingevuld nummer niet in mindering worden gebracht, moet je het hierboven staande herhalen. Je moet daarvóór het nummer eerst verwijderen en de adresgegevens met leeg veld opslaan, dan pas kan je het nummer nog een keer opslaan.
Ik ben mijn Membercard verloren.
Verloren SNIPES-Membercards worden kosteloos vervangen. Stuur daarvoor een e-mail naar membercard@snipes.com. De kaart wordt per post naar het door jou opgegeven adres verstuurd.

Klachten

Waar kan ik mijn klacht melden?
Als je niet tevreden bent over onze producten of diensten, kun je contact met SNIPES opnemen via onze klantenservice. Je kan je klacht op diverse manieren aan ons kenbaar maken:
  • Ga naar het contactformulier en stuur je bericht naar onze klantenservice.
  • Je kunt ons ook je klacht doorgeven door een e-mail te sturen naar: onlineservice-be@snipes.com.
  • Of bel naar onze klantenservice die te bereiken is op het volgende gratis telefoonnummer (voor België): 0800 - 320 18. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 18.00 uur (uitgezonderd nationale feestdagen). 
  • Stuur een brief naar ons postadres: SNIPES België bvba, van Liemptstraat 10, 5145 RB Waalwijk, Nederland
SNIPES probeert eventuele problemen of klachten altijd in overleg met de klant en op de best mogelijke manier op te lossen. Geef zo gedetailleerd mogelijk aan wat de inhoud van de klacht is en stuur, indien mogelijk, foto's per e-mail. Wij zorgen dat er een passende oplossing geboden wordt voor je klacht. Klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord.
Hoe kan ik een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie?
Sinds 15 februari 2016 stelt de Europese Commissie een platform in voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting. Dit geeft de consument de mogelijkheid om geschillen met betrekking tot online aankopen zonder tussenkomst van een rechter op te lossen. Het platform voor buitengerechtelijke geschillenregeling is onder de externe link https://ec.europa.eu/consumers/odr/ bereikbaar.

Contact

Ik heb een vraag voor SNIPES, hoe kan ik die stellen?
Als je een vraag over producten of diensten hebt, kun je contact met SNIPES opnemen via onze klantenservice. Je kunt je vraag op diverse manieren aan ons stellen:
  • Ga naar het contactformulier en stuur je bericht naar onze klantenservice. 
  • Stuur een e-mail naar onlineservice-be@snipes.com. 
  • Bel met onze klantenservice via het (voor België) gratis telefoonnummer 0800 - 320 18. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 18.00 uur (uitgezonderd nationale feestdagen). 
  • Stuur een brief naar ons postadres: SNIPES België bvba, van Liemptstraat 10, 5145 RB Waalwijk, Nederland